miercuri, 20 februarie 2013

Mită la Vîlcele: Căpăţînă îşi plăteşte drumul spre Senat cu mici, bere şi căciuli (Video)

 Marian Căpățînă, candidat ARD la Senat

Preşedintele PDL Drăgăneşti-Olt, Marian Căpăţînă, candidat al Alianţei România Dreaptă (ARD) pentru un loc în Senatul României, a furat startul campaniei electorale cu câteva zile și nu oricum, ci oferind mai multor cetăţeni din colegiul în care candidează sute de sticle de bere, mici și obiecte de îmbrăcăminte. În timp ce oferea astfel de bunuri, staff-ul său electoral le cerea oamenilor să îl voteze la scrutinul din 9 decembrie.

Așa a înțeles candidatul ARD să pornească la drum către Senatul României: profitând de slăbiciunea și sărăcia oamenilor din mediul rural. Aflat în campanie electorală, cu câteva zile înainte de startul oficial al acesteia, în localitatea olteană Vâlcele, cu ocazia târgului pe care autorităţile locale îl organizează săptămânal, candidatul ARD în Colegiul 3 Senat (Drăgăneşti-Olt) a oferit în stânga şi-n dreapta materiale cu însemne electorale, dar şi mai multe navete cu bere, mici şi căciuli din piele de oaie, cumpărate pe loc pentru doritori. „Ia mamaie, ia căciula, plătesc eu. Vrei şi mata o căciulă? Ia şi mata’ una. Dă-i, domnule, omului o căciulă. Mai ia, mă, navete de bere aici. Mata’ de ce nu bei, bre? Sunt Marian Căpăţînă şi candidez la Senat”, îşi îmbia Căpăţînă, cu multă dare de mână, posibilii votanţi la mită, staff-ul său de campanie invitându-i pe oameni, în acest cadru special, să îl voteze la scrutinul din 9 decembrie. De altminteri, înainte de campania electorală, Marian Căpăţînă s-a lăudat, potrivit jurnaliştilor de la Cancan, că va pune la bătaie un milion de euro pentru a convinge electoratul să-l voteze.

Risipa de bani făcută în târgul de la Vîlcele a fost înregistrată și postată pe Youtube, ca o ispravă demnă de urmat. Din staff-ul electoral nu a lipsit fostul șef al Poliției Rutiere Olt Ștefan Văduva.

Soția candidatului ARD, soprana Oana Căpățînă, a candidat și ea la alegerile locale din iunie pentru fotoliul de primar al orașului Drăgănești-Olt, țintă ratată în favoarea candidatului USL, Pantelie Rotaru.

 Sursa: Youtube

Politica, „o prostituată“

Marian Căpăţînă, un apropiat al clanului Bercea Mondial din Drăgănești-Olt, este unul dintre cei mai bogaţi oameni de afaceri din oraș. El deţine trei firme, două în Bucureşti şi una în oraşul constănţean Ovidiu. Aceasta din urmă, SC Exprotur Trading SRL, a făcut afaceri şi cu statul român, intermediind livrarea de pompe pentru mai multe companii cu capital majoritar de stat, printre care se numără Complexul Energetic Turceni SA, Complexul Energetic Rovinari și Regia Autonomă pentru Activităţi Nucleare Drobeta Turnu Severin, numai în acest an derulând cu acestea contracte de peste 1,2 milioane de lei. Asta în condițiile în care, potrivit site-ului Ministerului Finanțelor Publice, firma nu are nici un angajat și, oficial, are ca obiect de activitate hoteluri şi alte facilităţi de cazare.
Averea afaceristului-politician cuprinde un teren intravilan de 4.000 metri pătraţi în oraşul de baştină şi o casă de 300 mp, patru autoturisme cumpărate după ce proprietarul lor a demarat afacerile cu statul (BMW, Dacia Logan, Logan Pick-up, Duster) şi un cont curent în valoare de 100.000 lei. În ultimul an fiscal încheiat, Marian Căpăţînă a înregistrat venituri de jumătate de million de lei din afaceri şi din cedarea folosinţei unor bunuri.

Motivele pentru care Căpățână a intrat în politică sunt, potrivit propriilor sale declarații, Traian Băsescu și ideea că „de politică trebuie să te folosești ca de o prostituată“. Se pare că strategia aceasta a fost pusă în practică de Marian Căpățînă încă din anul în care a intrat în politică, 2009, acesta fiind momentul în care el a intrat în afaceri cu statul român, în baza relațiilor pe care le avea în PDL.

Deşi cu o experiență politică relativ mică, liderul PDL Drăgănești a prins repede gustul unor practici care încalcă legile morale în societate. Aşa se face că, în cadrul electoral aferent alegerilor parlamentare, el a ales nu drumul politicii bazate pe discurs și proiecte, ci cumpărarea bunăvoinței populare cu bani și cadouri.
În timpul campaniei electorale, astfel de fapte sunt infracțiuni pedepsite de lege cu închisoarea de la şase luni la cinci ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu