marți, 19 februarie 2013

Cornel Stana, executat silit. Fostul şef al Poliţiei Comunitare Slatina riscă şi un proces pentru un împrumut neonorat



Fostul şef al Poliţiei Comunitare Slatina şi al Poliţiei Animalelor Olt, Cornel Stana, actualmente pensionar, a păcălit o familie din Slatina să-l împrumute cu aproape 20.000 de lei, bani pe care nu i-a mai înapoiat în condiţiile stipulate în contractul de împrumut încheiat între părţi. Împrumutatorul s-a văzut astfel nevoit să apeleze la serviciile unui executor judecătoresc pentru a-şi recupera banii. Stana a fost atât de convingător, încât familia păcălită a făcut un credit bancar pentru a-l ajuta. Acum oamenii îşi primesc înapoi banii cu ţârâita şi în pagubă.

Înţelegerea între părţi s-a parafat la 21 august 2009, atunci când Carmela Adriana Neaţă s-a îndurat de fostul şef al Poliţiei Comunitare să-i dea, în faţa notarului Stela Ghizdavu, suma de 19.700 de lei. Potrivit contractului de împrumut, Stana urma să restituie suma la data de 30 noiembrie 2009. Ceea ce nu s-a întîmplat. „I-am dat domnului Stana aproape 200 de milioane de lei (vechi – n.r.) şi acum întâmpinăm greutăţi cu dumnealui, care nu mai vrea să ne mai restituie banii aşa cum ne-am înţeles, aşa că a trebuit să mergem la un executor judecătoresc să ne luăm banii înapoi prin executare silită, în baza unui document pe care soţia mea l-a încheiat cu dumnealui în 2009. Prin acest document, domnul Stana s-a angajat să ne restituie suma în două luni de zile. Nici în ziua de azi nu ni i-a restituit“, se plânge soţul femeii care a semnat contractul de împrumut, Florin Neaţă.

Credit bancar pentru Stana

Ca să-l ajute, la intervenţia soacrei acestuia, pe fostul şef al Poliţiei Comunitare Slatina, familia Neaţă a luat bani din bancă. „Domnule, i-am dat banii ăştia pentru că o cunoaştem de multă vreme pe soacra sa şi ea a venit la noi şi ne-a rugat să-l ajutăm că are nevoie de suma asta. Nici prin gând nu ne-a trecut că o să păţim ce-am păţit şi ce încă păţim, pentru că nu s-a terminat. N-am avut suma solicitată de Stana în casă, aşa că ne-am împrumutat la o bancă, pentru că ne-a spus că în cel mult două luni ne înapoiază totul. N-a fost să fie aşa“, mai spune Florin Neaţă.
După două luni, văzând că nu-i înapoiază banii, familia păcălită l-a convins pe Cornel Stana să plătească el rata la bancă. A plătit cât a plătit, apoi s-a oprit, spune omul. În urma declanşării procedurii de executare silită, lui Cornel Stana i se opreşte o anumită sumă din pensie, însă nu destul de consistentă cât să acopere valoarea ratei la bancă. „La ora actuală îi iau din pensie 340 de lei, dar omul nu acoperă rata la bancă, valoarea acesteia fiind de 480 de lei. M-a tot minţit, m-a tot dus cu preşul că îmi dă 10.000 de lei să-i depun la bancă. De unde? De-asta am venit şi la dumneavoastră, la ziar, poate s-o sesiza vreun organ, cineva, că nu ştiu ce să mai fac. El trebuia să ne dea banii înapoi în două luni, noi achitam creditul tot şi gata, se termina. Uite că acum am rămas datori la bancă din cauza unui om pe care am vrut să-l ajutăm“, mai spune slătineanul Neaţă.

Îl paşte procesul

Cornel Stana recunoaşte întreaga poveste şi spune că lucrurile se vor aranja. Fostul şef al poliţiştilor comunitari susţine că vinovată de neputinţa lui de a restitui banii a fost criza financiară. „A venit criza şi m-a blocat. Are fiul meu o firmă pe care mergeam, dar a venit criza şi ne-a blocat, nu am mai putut să dăm omului banii înapoi. Dar m-a executat, mi se opreşte trei milioane şi jumătate din pensie în fiecare lună. Am să încep să-i mai dau omului un milion şi jumătate ca să se facă cinci milionae, că nu vreau să încurc omul“, a declarat Cornel Stana.
De cealaltă parte, însă, Florin Neaţă spune că nu mai are încredere în cuvântul lui Stana şi că o să-l acţioneze pe acesta în instanţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu