miercuri, 30 iulie 2014

Soţia preşedintelui PNL Caracal s-a reunit cu familia la Bucureşti. Pe bani publici

Marius Bălașa

Şefa Serviciului Inspecţie Socială din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Olt, Daniela Aurelia Bălaşa, soţia liberalului Marius Bălaşa, preşedintele PNL Caracal, n-a mai dat pe la serviciu de vreo trei ani, cu câteva excepţii, mutându-se practic în Bucureşti pentru a-i fi alături soţului, consilier în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale. Ea nu a absentat chiar nemotivat de la locul de muncă, ci s-a folosit de influenţa politică a soţului pentru a obţine detaşări peste detaşări în interes de serviciu. Când nu este detaşată, obţine delegări pentru a lucra în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), la solicitarea expresă a directorului general al instituţiei, coleg de partid cu soţul ei. Pentru reunirea familiei, ANPIS îi pune la dispoziţie Danielei Bălaşa şi posibilitatea de a locui într-un hotel din Capitală, „ofertă” refuzată de-a lungul timpului, spune ea. Totuşi, aceasta beneficiază de decontarea diurnei şi a deplasărilor.

Costel MIREA

Ca să poată fi, aşadar, împreună cu soţia, Marius Bălaşa a tras sfori la conducerea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), condusă de colegul său de partid, Adrian Toader, astfel că Daniela Bălaşa a fost în nenumărate rânduri solicitată să lucreze la sediul central al agenţiei din Capitală, manevră mascată prin utilizarea detaşării în interes de serviciu şi a delegaţiilor. De pildă, în 2013 Daniela Bălaşa nu a trecut mai deloc pe la instituţia unde este şefă, beneficiind de două astfel de detaşări.

Mai mult, dacă n-ar fi avut locuinţa soţului, hârtiile oficiale îi dădeau dreptul să locuiască la un hotel din Capitală pe bani publici. Daniela Bălaşa susţine însă că nu s-a folosit de oferta conducerii ANPIS. Ceea ce nu ar putea spune despre decontarea diurnei şi a deplasărilor.

Explicaţia pe care şefa AJPIS Olt, liberala Ileana Ghiţă, ne-a dat-o este că doamna Daniela Aurelia Bălaşa ar fi participat la actualizarea aplicaţiei SAFIR, care gestionează baza de date a ANPIS. Insistând cu întrebări suplimentare, Ileana Ghiţă a declarat că, de fapt, situaţia subordonatei sale o depăşeşte, alimentând astfel suspiciunea care pluteşte asupra acestei poveşti.

Detaşări cu substrat

Şefa AJPIS ne-a explicat că lungile deplasări în Capitală ale subordonatei sale durează de dinainte de a sosi ea în instituţie.

„Eu când am venit în instituţie, în 2012, aşa am găsit situaţia: era angajata noastră, dar lucra la ANPIS. Din ce ştiu eu, se actualizează aplicaţia informatică SAFIR, aplicaţie informatică la nivel naţional care gestionează baza de date a beneficiarilor instituţiei. A fost şi ea plecată, este adevărat că mai mult timp, a fost şi informaticiana noastră plecată, însă doar vreo două săptămâni, trei. Deci Oltul a fost reprezentat de ea şi de informaticiană, fiind adevărat că ea a stat o perioadă mai lungă de timp. Cam de astă toamnă a început să mai vină şi pe la noi, în instituţie. Ce să vă mai spun, restul mă depăşeşte”, a declarat şefa AJPIS Olt.

Întrebată direct dacă plecările doamnei Bălaşa au vreo legătură cu faptul că soţul ei lucrează şi locuieşte în Bucureşti şi dacă, prin urmare, detaşările în interes de serviciu ar putea fi doar un pretext pentru împlinirea unui scop de ordin personal, Ileana Ghiţă a declarat că „nu ştiu, este posibil, dar mă depăşeşte”.

Explicaţii contradictorii

Contactată telefonic, Daniela Bălaşa a recunoscut că, deşi conduce un serviciu în cadrul AJPIS Olt, îşi face veacul mai mult în Capitală, furnizând explicaţii contradictorii: ba că a fost solicitată să lucreze în Bucureşti de şeful ANPIS, ba că, de fapt, totul se bazează pe o solicitare care îi aparţine.

„Întâmplător, soţul meu lucrează în Bucureşti, dar a fost o combinaţie fericită că s-a nimerit ca eu să fiu chemată să lucrez la ANPIS. Dacă vroiam să rămân la Bucureşti, eram în momentul de faţă la Bucureşti. Există hârtii, dispoziţii de la domnul director general al ANPIS prin care mă cheamă, prin care mă solicită... Chiar şi anul acesta am avut mai multe delegaţii. Acum, de patru, cinci săptămâni sunt aici. Am fost ba două săptămâni la Slatina, ba două sau trei săptămâni acolo şi tot aşa”, a declarat Daniela Bălaşa, care, ulterior, a spus că ea a solicitat încă din 2011 să lucreze în cadrul ANPIS.

„Sincer vorbind, eu am făcut o solicitare încă de acum vreo trei ani ca să lucrez la Bucureşti, deci prima mea intrare la ANPIS a fost acum vreo trei ani sau ceva de genul acesta. Intrând acolo în colectivul ăla şi făcându-mi treaba, nu mi-au mai dat drumul. Deci prima mea solicitare a fost în urmă cu trei ani, restul a fost cu dispoziţii de la dânşii”, susţine ea.

Cu hotelul la picioare

Referindu-se la drepturile funcţionarilor publici în cazul detaşării în interes de serviciu şi al delegărilor, soţia liderului PNL Caracal a recunoscut şi că ANPIS i-a pus de fiecare dată la dispoziţie posibilitatea de a locui într-un hotel din Capitală, dar că nu s-a folosit niciodată de această oportunitate.

„N-am cerut niciodată să mi se facă o decontare la cazare. Mie mi s-a pus pe hârtie de la ANPIS să mi se deconteze cazarea, diurna şi drumul, dar cazarea n-am cerut-o niciodată, pentru că am avut unde să stau şi am zis că sunt bani publici şi de ce să îmi bat joc. Puteam să cer”, afirmă Daniela Bălaşa.

Despre valoarea diurnei şi a deplasărilor Slatina - Bucureşti şi invers şefa Serviciului Inspecţie Socială nu a putut spune că nu a fost încasată.

Este momentul să reamintim că Marius Bălaşa a fost descoperit el însuşi, în 2012, activând pe două posturi publice, încasând bani şi de la Ministerul Educaţiei Naţionale, dar şi de la Liceul cu Program Sportiv Slatina, ca profesor, deşi nu ajungea decât arar să predea elevilor în orele cu care figura aici. Interesant este şi momentul în care Daniela Bălaşa a fost promovată din postul de simplu inspector social pe o funcţie de conducere în cadrul AJPIS Olt, moment consumat în 2013, anul în care soţul său devenea, cu acte-n regulă, membru al PNL.

Puroi liberal

AJPIS Olt ascunde, de altfel, un puroi de sorginte liberală care atentează flagrant la importanţa şi imaginea instituţiei. Pe de o parte, unii funcţionari cu ancore în PNL sunt avantajaţi, precum soţia liderului PNL Caracal. Pe de altă parte, AJPIS a fost transformată de actuala conducere într-o rampă de lansare a unor liberali către corpul funcţionarilor publici, un artificiu care i-a propulsat ulterior pe colegii de partid ai directoarei în posturi de conducere din alte instituţii.

Astfel, AJPIS Olt a scos în 2013 la concurs un post vacant de inspector social nu cu scopul de a-şi întregi personalul (deşi aceasta este raţiunea unui concurs pentru recrutarea de personal), ci ca mijloc prin care liberalul Nicolae Drăghici să ajungă în fruntea Direcţiei pentru Cultură Olt, în condiţiile în care un post de conducere la nivelul unei instituţii publice poate fi ocupat doar de un funcţionar public. Postul a fost creat în 2012 şi „îngheţat” pentru eventuala revenire în instituţie a fostului director al acesteia, Cătălin Davidescu, ales primar al Scorniceştiului din partea PNL. „Îngheţat” pentru Davidescu, postul a fost „încălzit” şi pentru liberala Gherghina Ioniţă, care avea nevoie să intre în rândul funcţionarilor publici pentru a putea ocupa funcţia de director executiv cu delegaţie la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt.
Publicat în Gazeta Nouă din 1 iulie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu